1. |
Dokumenta veids |
Likumprojekts.
|
2. |
Dokumenta nosaukums |
Likumprojekts "Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā".
|
3. |
Politikas joma un nozare vai teritorija |
Tieslietu politikas joma. |
4. |
Dokumenta mērķgrupas |
Tiesiskais regulējums ietekmēs personas, kas saņems uzturlīdzekļus no Uzturlīdzekļu garantiju fonda administratīvā procesa ietvaros, un, kuri labprātīgi nepildīs Fonda administrācijas lēmumu, kā rezultātā lēmumi tiks nodoti piedziņai parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējam.
|
5. |
Dokumenta mērķis un sākotnēji identificētās problēmas būtība |
Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā (turpmāk – Likumprojekts) paredz ieviest pilotprojektu, piesaistot parādu atgūšanai parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēju/us. Tādā veidā meklējot risinājumu, kā palielināt regresa kārtībā atgūto uzturlīdzekļu apmēru attiecībā uz tiem gadījumiem, kad piedziņa, ņemot vērā tos piespiedu izpildes līdzekļus, kas piemērojami fiziskām personām, pirmsšķietami ir neefektīva. Parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs/i tiks izvēlēti iepirkuma procedūras rezultātā, paredzot pretendentam konkrētus kritērijus, tādā veidā nodrošinot, ka parāda atgūšanas procesu veic profesionāls un kvalitatīvs parādu atgūšanas speciālists. Parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēja piesaiste parāda un likumisko procentu (turpmāk - Atgūstamā parāda) atgūšanas procesā tiks īstenota pirms lēmuma piespiedu izpildes attiecībā uz Fonda administrācijas pieņemtajiem lēmumiem par uzturlīdzekļu izmaksu administratīvā procesa ietvaros laika periodā līdz 2022. gada 31. decembrim. Šī procesa piemērošana nodrošinās, ka parādniekam tiek individuāli izskaidrotas uzturlīdzekļu parāda sekas, un ļaus parādniekam laicīgi nokārtot savas saistības, pirms tiek īstenoti piespiedu izpildes mehānismi. Norādāms, ka parāda atgūšanas process ir parādniekam labvēlīgāks nekā piespiedu izpilde, jo process ir:
Tāpat Likumprojekts paredz, ka uzturlīdzekļu parādniekam tiks piemērots aizliegums spēlēt azartspēļu un izložu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās azartspēles un interaktīvās azartspēles, kā arī piedalīties interaktīvajās izlozēs. Savukārt azartspēļu organizētājam būs pienākums azartspēļu organizēšanas vietā identificēt konkrēto personu un pārliecināties, vai tā nav parādnieks, liedzot tai atrasties spēles organizēšanas vietā, līdzīgi, kā tas šobrīd ir noteikts attiecībā uz nepilngadīgajām personām, kā arī no azartspēlēm atkarīgajām personām, kas iekļautas pašatteikušos personu reģistrā. Tāpat plānots noteikt, ka interaktīvo azartspēļu vai interaktīvo izložu organizētājam būs pienākums nodrošināt, ka parādniekam nav iespējas piedalīties interaktīvajās azartspēlēs vai interaktīvajās izlozēs. |
6. |
Dokumenta izstrādes laiks un plānotā virzība |
Likumprojektu plānots iesniegt Valsts kancelejai līdz 2020. gada 30. aprīlim.
|
7. |
Dokumenti |
|
8. |
Sabiedrības pārstāvju iespējas līdzdarboties |
Sabiedrības pārstāvjiem ir iespēja līdzdarboties Likumprojekta izstrādē, sniedzot rakstiski viedokli, līdz 2020. gada 14. aprīlim, atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 7.4.1 apakšpunktam.
|
9. |
Pieteikšanās līdzdalībai |
Sabiedrības pārstāvjus lūgums sniegt viedokli, nosūtot to uz
|
10. |
Cita informācija |
Nav |
11. |
Atbildīgā amatpersona |
Tieslietu ministrijas Tiesu sistēmas politikas departamenta direktore K.Miļevska, e-pasts: kristine.milevska@tm.gov.lv tel.67036813.
|
Publicēts: 30.03.2020.